Mladi, naročito u toku adolescencije koja je najosetljiviji i najuticajniji period života, imaju potrebu za uzorima na koje će se ugledati, a to mogu biti osobe iz medija, roditelji i članovi porodice ili nastavnici. Uvođenje modela ponašanja u obrazovanje ima za cilj da izloži mlade određenim stavovima, stilovima života i pogledima na svet i posebno osobama koje su oličenje takvih stilova života.

Ovo sredstvo edukacije često se ističe u okruženju neformalnog obrazovanja kao što su omladinski pokreti, gde često harizmatični omladinski lideri oličavaju vrednosti koje promovišu i na taj način pružaju mladima određeni referentni okvir.

Korišćenje uzora u edukaciji je delotvorno zato što

premošćuje jaz između ideala i realnosti. Obrazovanje postaje iskustveno jer učenici nauče nešto o životu svojih uzora i o tome na koji način oni predstavljaju određeni sistem vrednosti koji žele da prenesu na njih.

Jaz između teorije i prakse je na taj način premošćen jer ideološki koncepti postaju realnost u očima učenika. Vrlo često su učenicima uzori roditelji ili nastavnici, ali i medijske zvezde, sportisti ili superheroji.

Na osnovu toga se uočava potreba za snažnim pozitivnim primerom koji će inspirisati mlade da se ponašaju moralno i ispravno.

Ovo postavlja nastavnike i druge obrazovne radnike u idealnu poziciju za igranje te uloge ili za ukazivanje učenicima na neke druge pozitivne i inspirativne ličnosti.

Edukacija na osnovu uzora može da bude dobra baza za mentorstvo. Koncept mentorstva kao sredstvo za razvoj mladih ljudi postaje sve više popularan i uobičajen. Mentorstvo se klasično definiše kao uvođenje mlade osobe u svet odraslih uz pomoć starije i iskusnije osobe koju su sami prihvatili za mentora, a koja pomaže da se mladoj osobi olakša ta tranzicija kroz kombinaciju podrške i izazova.

Dovođenjem uspešnih ljudi u učionicu t.j. organizovanjem „dana profesija“ ili događaja pod nazivom „menadžer na dan“ kao i uparivanje mladih sa mentorima može da proizvede dugoročni uticaj na učenje i razvoj i da se pozitivno odrazi na uspeh u školi.

Takođe se može kombinovati korišćenje IC tehnologija i uzora pozivanjem nekog uspešnog preduzetnika da održi razgovor/prezentaciju preko Skype-a i ispriča učenicima svoju priču. Učenike bi ovakvi primeri trebalo da motivišu i imali bi priliku da postavljaju različita pitanja ovim osobama. Skype je sa jedne strane atraktivan za mlade, a sa druge strane može da bude najprikladnije sredstvo komunikacije za zauzetog preduzetnika.